Van LinkedIn post tot een 100-pagina’s tellend magazine. Elk stuk content dat je publiceert, moet waarde hebben voor zowel je klanten als je bedrijf. Met mijn journalistieke achtergrond vind ik een inhoudelijk sterk verhaal ontzettend belangrijk. Content moet passen bij het bedrijf en (potentiële) klanten niet alleen bereiken maar ook raken. Als content marketeer help ik met veel energie bedrijven precies dat te doen en bouw ik mee aan inspirerende merken. Op strategisch, tactisch én operationeel vlak.
Sinds 2018 doe ik dit vanuit mijn bedrijf Content by Alie voor uiteenlopende opdrachtgevers, zoals Cultuur+Ondernemen, CBG|Centrum voor familiegeschiedenis, T-Mobile, Krannich Solar, Den Hollandsche Gedenktekens en Briq Bookings. Sinds de start van mijn bedrijf help ik ook het merk Wielinq te versterken. Daarvoor werkte ik meer dan negen jaar voor zorginnovatiebedrijf FocusCura. Daar zette ik meerdere producten in de markt, deed ik branding campagnes en ontwikkelde ik als product owner samen met een development team de consumentenwebsite.
Het belangrijkste in mijn werk? Vragen stellen. Ontzettend veel vragen stellen. Kritische vragen, voor de hand liggende vragen, vragen die niemand eigenlijk durft te stellen – maar wel in de lucht hangen – , leuke vragen, stomme vragen en alles daar tussenin. Co-creatie is wat mij betreft de manier. Samen kom je verder en tot het beste resultaat. Een voorbeeld hiervan is het Playbook 5G dat ik samen met het Futurelab van T-Mobile en Wielinq ontwikkelde.